Groeien
in geloof

Een leven met God staat nooit stil. Het is een avontuur van zegeningen, uitdagingen, overwinningen én ook dalen waar je samen met Hem sterker uit komt. Er is veel te ontdekken over wie Hij is. Voed je met onderwijs om te groeien in jouw geloof.

OPEN. over relaties
OPEN. over occultisme
OPEN. over belangrijke zaken

Hoe lees ik de Bijbel?

Een vraag die we vaker krijgen. De meeste mensen beginnen namelijk aan het boek vanaf het begin, in de hoop om het einde te halen, maar lopen ergens in het vierde of vijfde boek vast. Vervolgens laten ze het Woord een tijd liggen en op een goede-voornemens-1-januari pakken ze de Bijbel weer op en beginnen ze weer van voor af aan. Terwijl er nog zoveel meer te ontdekken is.

Daarom wil ik in dit document een Bijbelleesmethode voorstellen die mij nu al meer dan 10 jaar heeft geholpen om de Bijbel heel structureel te blijven lezen: de zogenaamde S.O.A.P.-structuur. Het heeft niet alleen mij, maar al duizenden christenen geholpen in de dagelijkse toewijding van ons geloof in Jezus in onze eigen tijd.

Lees meer over de S.O.A.P. methode

OPEN. over relaties

Thema November

Familie  49:42

“Maar ik en mijn gezin, wij zullen de Heer dienen”. Een van de mooiste quotes uit de Bijbel als het gaat om het gezinsleven. We geven je een aantal tips!

Singles  41:18

Iedereen is ‘alleen’ en moet in eerste instantie ‘zelf’ gelukkig zijn. Een single met God is blij met zichzelf; zonder of ooit met levenspartner.

Dating  1:04:22

Daten is jezelf voorbereiden op een goed huwelijk. Je moet weten wat je doet (en niet doet ;-)) om een Goddelijke tijd te hebben met jouw date.

Huwelijk  2:01:25

Het huwelijk is ingesteld door de Schepper. Dus het is belangrijk om het huwelijk ook ook op Zijn manier na te leven. Dit vraagt om wijsheid.

Opvoeding  50:52

Hoe voed ik mijn kinderen op? Hoe ga ik met hen om in het licht van de Bijbel? In dit onderwijs geven we je een aantal handvatten voor jouw gezinsleven.

Rouw  2:13:03

Iedereen krijgt in het leven te maken met verlies. Hoe ga je hiermee om? Wat doe je wel? Wat zeg je niet? In een interview gaan we hier dieper op in.

OPEN. over occultisme

Preken serie

Beginnen bij het begin  02:08:17

Als het gaat om het onderwerp ‘occultisme’, moeten we beginnen bij het begin. Wat is occultisme, wat is goed en waar ging het fout?

Op deze berg bouw ik Mijn Kerk  02:15:30

“Op deze berg bouw Ik Mijn kerk, en de poorten van de hel zullen haar niet overweldigen”. Jezus heeft de autoriteit over hemel en aarde. Vertrouw op Hem.

Misleiding VS de Waarheid  02:13:39

Eén kernwoord over occultisme is het woord ‘misleiding’. Satan wil jou bij God weghouden door jou te misleiden. God wil dat jij de waarheid kent.

Mensen van het licht (+Q&A)  02:28:25

Christenen moeten zichzelf niet bezig houden met de dingen van het duister. Wij hebben niks te maken met demonen. Wij zijn mensen van het Licht!

OPEN. over belangrijke zaken

Losse video’s

Israël, Gods Volk  02:28:25

De oorlog van Israël tegen Hamas roept veel complexe vragen op. In dit onderwijs geven wij je inzicht over hoe de bijbel naar Israël, Gods volk, kijkt.